Putain de SAM

ich liebe mein Leben.

ich liebe mein Leben.

Lena Gartner

Lena Gartner

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Flashcards 21
Language Deutsch
Category Marketing
Level Other
Created / Updated 13.01.2015 / 14.01.2015
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what does promotion consist of?

Sales Promotion (Verkaufsförderung), Public Relations (Öffentlichkeitsarbeit), Advertising (Werbung), Personal Selling

What is the reason for Sales Promotion?

To convince people to buy your products

What does Sales Promotion consist of?

Sales promotion consists of short-term incentives to encourage sales of a product or service at the point of sale. Whereas advertising offers reasons to buy a product or service, Sales Promotion offers reasons to buy now.

Name three promotion tools which are designed to stimulate sales

Consumer Promotion (Verbraucherförderung): e.g. samples (Proben, Muster), give aways (Zugaben, Werbegeschenke), contests, competitions (Gewinnspiele), demonstrations , games, price packs, coupons, trading stamps, payment by installments (Ratenzahlung)

2.) Trade Promotion (Handelsförderung): e.g. displays demonstrations, discounts, trainings

3.) Staff Promotion (Verkäuferförderung): promotion of a firms salesforce, bonuses, sales contests, trainings

 

What does Public Relation stand for?

a. Improving the image of your company, building good relations with a company´s public by obtaining favourable publicity, building up a good image and handling unfavourable rumours and events.

How is the place called where you can advertise?

Media

What do Recall and Recognition stand for?

Recall is a brainstorm, Recognition tests the recognition

Name some major PR tools

  1. press conference, press tour (Pressefahrt), press kit (Pressemappen), press releases (Presseaussendungen), company visits, speeches, conferences, special events (multimedia presentations, grand openings, jubilees,...), annual reports (Geschäftsbericht), publications, social services for employees, company newsletter/ magazines, donations to charities (Spenden für wohltätige Zwecke), sponsoring (cultural sponsorships, sports sponsorships,...), employing a publicity manager (who promotes favourable press stories or responds to criticism)

Was versteht man unter dem AIDA-Modell

A = Attention

I = Interest

D = Desire

A = Action

What is the difference between advertising devices and advertising media?

  1. Advertising device (Werbemittel) TV-spot (= commercial), radio jingle, advertisement, poster
  2. Advertising media (Werbeträger)  TV, radio, magazine, newspaper, poster, board in the streets,…

What can be tested with a Recognition Test?

Brands, commercials, posters, slogans, logos,...

What is the difference between aided and unaided recall?

aided: you tell them e.g. a specific brand

unaided: just let the participants brainstorm

Define the two main fields concerned with place

organisation of sales (how and when?) - legal organisation of sales 

Marketing logistics (by whom?) - organisation of transport and storage

What decisions have to be made concerning the organisation of sales?

direct channel - direkter Absatzweg

indirect channel - indirekter Absatzweg

What is the difference between (in)direct channel?

direct channels: the original producer sells directly to the final consumer

indirect channels: the original producer sells to a middleman that is not the final consumer

Was versteht man unter zentralem Verkauf?

Direktverkauf - am Erzeugungsort verkauft

Distanzverkauf - Kundenkontakt über Medien, Zusendungen

Reisende -> Besuch der Reisenden von Angestellten der Unternehmen

Was bedeutent unzentralisierter Verkauf?

Handelsvertreter - in fremden Namen für fremde Rechnung

Kommissionär - im eigenen Namen für fremde Rechnung

Eigenhändler - im eigenen Namen für eigene Rechnung

Was ist Marketing - Logistik?

1.) das Produkt zu optimalen Kosten in der richtigen Menge zum richtigen Zeitpunkt am richtigen Ort ist

2.) Transportwesen und Lagerhaltung

Was bedeutet Franchising?

Unternehmen der Franchise-Geber stellt anderem Unternehmen Geschäftskonzept zur Verfügung - Franchise Nehmer vertreibt Produkte und Dienstleistungen unter Marke des Franchise-Gebers

Welche Vorteile gibt es für den Franchise-Geber?

.) geringere Kosten als bei Gründung einer Niederlassung

.) geringes Unternehmerrisiko

.) Franchise Nehmer sind selbstständige Unternehmer - also motivierter als Filialleiter

.) Kontrollrecht

 

Welche Vorteile hat der Franchise-Nehmer?

.) Geringeres Risiko bei Unternehmensgründung

.) Schulung und Beratung durch den Franchise-Geber

.) Arbeitsteilung

.) Erfahrungsaustausch mit anderen Franchise-Nehmern