Online Marketing

Gamification

Gamification

Dario Stagliano

Dario Stagliano

Fichier Détails

Cartes-fiches 8
Langue Deutsch
Catégorie Marketing
Niveau Université
Crée / Actualisé 06.06.2013 / 10.08.2022
Lien de web
https://card2brain.ch/box/online_marketing3
Intégrer
<iframe src="https://card2brain.ch/box/online_marketing3/embed" width="780" height="150" scrolling="no" frameborder="0"></iframe>

Was ist Gamification

Gamification is the Integration of Game Mechanics in non-game-environments to increase audience engagement, loyality and fun

Verschiedene Spielertypen

Killer, Achiever, Socializer, Explorer

Was beinhaltet ein Spiel?

ZIel, Regeln, Feedback, freiwillige Teilnahme

Engagement Loop von Amy Jo Kim

Individual (Take actions, earn points)->Interaction with game (Get feedback, earn reward)->Interaction with public (post updates, give gifts, send taunts)->

3 Types of points

Experience points, skill points, influence points

Step 1: Assign Points to Actions

Act, React, Customize, Create, Earn, Spend

Step 2: Add Feedback & Rewards

Levels, Leaderboards, Roles, Reputation, Missions, Challenges, Achievements, Collections

Herausforderungen in der Gamification

Newbies mit einfach zu erwerbenden Belohnungen motivieren, Power User mit seltenen Ressourcen motivieren, Contributors mit einem Bewertungssystem motivieren, langfristig Motivation erhalten->Loyalität, Können die Punkte eingetauscht oder ausgegeben werden