Online Marketing
Gamification
Gamification
Kartei Details
Karten | 8 |
---|---|
Sprache | Deutsch |
Kategorie | Marketing |
Stufe | Universität |
Erstellt / Aktualisiert | 06.06.2013 / 10.08.2022 |
Weblink |
https://card2brain.ch/box/online_marketing3
|
Einbinden |
<iframe src="https://card2brain.ch/box/online_marketing3/embed" width="780" height="150" scrolling="no" frameborder="0"></iframe>
|
Was ist Gamification
Gamification is the Integration of Game Mechanics in non-game-environments to increase audience engagement, loyality and fun
Verschiedene Spielertypen
Killer, Achiever, Socializer, Explorer
Was beinhaltet ein Spiel?
ZIel, Regeln, Feedback, freiwillige Teilnahme
Engagement Loop von Amy Jo Kim
Individual (Take actions, earn points)->Interaction with game (Get feedback, earn reward)->Interaction with public (post updates, give gifts, send taunts)->
3 Types of points
Experience points, skill points, influence points
Step 1: Assign Points to Actions
Act, React, Customize, Create, Earn, Spend
Step 2: Add Feedback & Rewards
Levels, Leaderboards, Roles, Reputation, Missions, Challenges, Achievements, Collections
Herausforderungen in der Gamification
Newbies mit einfach zu erwerbenden Belohnungen motivieren, Power User mit seltenen Ressourcen motivieren, Contributors mit einem Bewertungssystem motivieren, langfristig Motivation erhalten->Loyalität, Können die Punkte eingetauscht oder ausgegeben werden