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Fichier Détails
Cartes-fiches | 116 |
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Langue | Deutsch |
Catégorie | Electrotechnique |
Niveau | Collège |
Crée / Actualisé | 02.06.2017 / 17.06.2017 |
Lien de web |
https://card2brain.ch/box/20170602_operations_op
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Intégrer |
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102. advantages of dispatch smaller quantities
- store receives things more frequently
- inventory is lower
- system could respond to trends
103. Weshalb ist eine kleine Maschine besser als eine grosse?
- smooth flow
- flexibility
- robustness
- keine Umrüstungszeiten da mehrere Maschinen vorhanden
104. Lean vs. MRP
MRP = Material requirements planning
Lean -> Pull, great in control, weak in planning
MRP -> Push, great in planning, weak in control
105. What is quality?
- Consistent conformance (Erfüllung) to customers expectations.
- Quality needs to be understood from a customers point of view
- if the service or product mtches expectations then the perceived quality of the service is seen to bee a cceptable (Achtung: Kunde passt Erwartungen stetig an!)
- Qualität ist das Fundament der performance objectives
106. Produktion vs. Service
Produktion = Masse
Service = Spezialanfertigung
107. Perception - Expectation Gap
1 Gap: intern quality expectation vs. customers expectations (eg service after 10km is ok for intern, but customer thought after 15km) --> marketing, operations, product development
2. Gap: internal specification meets intended concept of design --> Marketing, operations, product development
3. Gap: ensure actul product übereinstimmen with internal quality level --> operations
4. Gap: Ensure promises to customers are possible --> Marketing (comunicated image)
108. What step lead towards conformance to specification? (Erfüllung) (6)
1. genaueQualitäts Charakteristik definieren
2. Entscheiden wie man diese messen will
3. Qualitätsstandard für jedes Charistikum setzten
-> diese Dinge einmalig festlegen, vor Produktion
4. Qualität stetig kontrollieren (beim Ein oder Ausgang?)
5. Fehler korriegieren
6. Verbesserungen anstreben
-> geschehen laufendend (während Produktion)
109. Die 6 Qualitäts Charakteristiken:
1. Funktionalität (wie gut erfüllt das Produkt seinen Job)
2. Appearance (look, smell)
3. Reliability (Zuverlässigkeit) over time
4. Durability: wie lange ist das Produkt in Mode
5. Recovery: wie gut kann bei Problemen mit Produkt umgegangen werden
6. Contact: Kundencenter
110. What is the Magnitude of Errors?
Error I = crossing the street with no adequat gap in the traffic
Error II = not crossing the street even with enough gap
COPQ =Cost of poor Quality
111. The 7 Total Quality Management Steps
1. Include needs and expectations of customers
2. Include all parts of the organization (everyone is consumer and supplier)
3. Include all staff of the organization (quality problemsare almost always the result of human errors)
4. Include consideration of all costs
5. Include every opportunity to get things right (at the first time)
6. Include all the systems that affect quality
7. And it never stops!
112. Costs of poor QualityPrüfko
1. Defects
2. Prevention costs (training staff)
3. Appraisal costs (Prüfkosten entstehen während Prüfung)
4. Internal failure costs (time spent with troubleshooting)
5. External failure costs (guarantee and warranty costs)
113. Ziel TQM
- Nicht mehr schauen, dass fehlerhafte Produkte nicht zum Kunde durchkommen, sondern dass Fehler gar nicht erst entstehen.
- from reactive -> waiting for st to happen -> inspecting approach
- to proactive -> doing st before anything happens -> design in approach
114. Was ist Poka-Yoke
= Fail Safeing, Mistake Proofing
Produkte herstellen, die man gar nicht falsch zusammenbauen kann (Klötzli Kiste)
115. Natural vs. Assignalbe variation
Natural (gewöhnlich auftretende Schwankungen)
- common causes
- Wenn innerhalb UCL und LCL alles unter Kontrolle
Assignable (zuweisbar)
- special causes of variation
- means some change in the process
- traced to a specific reason
- eliminate the bad causes
116. Was ist six sigma?
-Qualitätssicherungs Methode, aber im Gegensatz zu TQM basiert sie nicht darauf, dass alle MA involviert sind, sondern eine spezialisierte Infrastruktur bereitgestellt wird.
- Ziel: identifizieren von Defects und diese entfernen
- setzt spezialisten für gewisse Probleme ein
1. Operations & Process Management ist...
.. die Aktivität des managen der Ressourcen welche die Service und Produkte kreieren und überbringen.
2. Transformed resources =
Information (market research, Analysis, University reaserch)
Customers: aktive oder passive Rolle? (Hairdresser, Hotel, Theater)
Materials (Warehouse, Postal Service)
3. Transforming Resources =
Facilities (Equipment, Gebäude)
Staff (alle MA aller Ebenen)
4. Transformation Process =
Ein Prozess ist ein Arrangement von Ressourcen und Aktivitäten welche Inputs in Outputs transformieren welche wiederum die Kundenbedürfnisse befriedigen.
5. Operations können auf 3 Ebenen analysiert werden:
1. Supply Network -> flow between operations -> clothing manufacturing supply network
2. Operations -> flow between processes -> product development operations
3. Processes -> flow between resources (people and facilities) -> product development process
6. Was sind intangible Ressourcen?
- Beziehung mit Lieferanten
- Reputation
- Prozess Know How
7. die 4 V's:
1. Volume
2. Variety (Vielfalt)
3. Variation in demand (Veränderung)
4. Visibility
8. 3 key drivers für die Verbesserung der Produktivität:
1. Mangement
2. Kapital
3. MA
9. Push System =
sobald es fertig produziert ist, wird es weiter gegeben
10. Pull System =
Produkt wird nur weitergegeben, wenn es die nächste Instanz braucht
-> the customer acts as the only trigger for movement (less likely to build up inventory) = Lean Management!
11. Die 4 Hauptaufgaben des Operations Mangement
1. Directing: how strategic purpose is translated into reality
2. Designing: the operations resources and processes
3. Delivery: from suppliers and through the total operation to customers must be planned & controlled
4. Developing:improve process performance
12. Was sind "Operations"?
resources that create products and services
13. Was ist "operational"
the opposite of strategic, meaning day-to-day and detailed
14. What is the "content of operations strategy?
the specific decisions and actions that set the operations role, objectives, acitivites
15. What is "the process of operations strategy?
the method that is used to make the specific content decisions.
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