Winter 20
Communityfragen im Winter 20
Communityfragen im Winter 20
Kartei Details
Karten | 34 |
---|---|
Sprache | Deutsch |
Kategorie | Psychologie |
Stufe | Universität |
Erstellt / Aktualisiert | 21.07.2020 / 25.07.2020 |
Weblink |
https://card2brain.ch/box/20200721_winter_20
|
Einbinden |
<iframe src="https://card2brain.ch/box/20200721_winter_20/embed" width="780" height="150" scrolling="no" frameborder="0"></iframe>
|
Lernkarteien erstellen oder kopieren
Mit einem Upgrade kannst du unlimitiert Lernkarteien erstellen oder kopieren und viele Zusatzfunktionen mehr nutzen.
Melde dich an, um alle Karten zu sehen.
Mikroaggressionen
PL Sue, Capodilupo, Torino, Bucceri, Holder, Nadal & Equin (2007).
Racial microaggressions in everyday life: Implications for clinical practice.
Luthar - Unterschiede zwischen high SES und low SES Jugendlichen
PL Luthar & Latendresse (2005).
Children of the affluent: Challenges to well-being.
Was tun bei hoher Diversität im Viertel?
ähnlich zu AF aus WS17/18
SB Kapitel 1.3.2.3 – Nachbarschaft als Kontext von Diversitätserfahrungen
Rabinowitz - Vor- und Nachteile
PL Rabinowitz (2013).
Participatory approaches to planning community interventions
Foster-Fishman beschreiben konzeptionelles Modell (war abgebildet). Welche theoretischen Vorannahmen lassen sich dem Modell entnehmen?
PL Foster-Fishman, Pierce & Van Egeren (2009).
Who participates and why: Building a process model of citizen participation.
Welche Aussagen zu den individuellen Implementationsfaktoren von Präventionsmaßnahmen sind nach Beelmann korrekt?
PL Beelmann & Karing (2014).
Implementationsfaktoren und -prozesse in der Präventionsforschung: Strategien, Probleme, Ergebnisse, Perspektiven.
Finifter - Probleme bei Bedarfsanalyse
PL Finifter, Jensen, Wilson & Koenig (2005).
A comprehensive, multitiered, targeted community needs assessment model: Methodology, dissemination, and implementation.
Efficacy-Studien bei Beratung
PL 8 Warschburger (2009).
Beratungsprozess (Chapter 3).
Albarracin - Wissens-, Motivations- und Verhaltensänderung bei HIV-Prävention
PL Albarracin, Durantini & Earl, A. (2006).
Empirical and theoretical conclusions of an analysis of outcomes of HIV-prevention interventions.
Albarracin - Welche Aussagen zu den Ergebnissen der Metaanalyse zur HIV Prävention sind korrekt.
PL Albarracin, Durantini & Earl, A. (2006).
Empirical and theoretical conclusions of an analysis of outcomes of HIV-prevention interventions.
Trickett - Theorie und Ziele von Interventionen
PL Trickett, Espino & Hawe (2011).
How are community interventions conceptualized and conducted?
Needs/Bedürfnisse - Definition aufgrund des Onlinetextes
PL Center for Community Health and Development. (2017).
Chapter 3, section 1: Developing a plan for assessing local needs and resources.
Vortrag für Berliner Schulen: Forschungsstand bezüglich der Kontaktforschung. Insbesondere soll es darum gehen, wie das Miteinander von Menschen mit unterschiedlichem kulturellem Hintergrund positiv gestaltet werden kann und welche Strategien genutzt werden können, um positive Intergruppenbeziehungen zu fördern. Welche der folgenden Aussagen treffen zu, die auch von Linda Tropp (2011) in ihrer Zusammenfassung von Forschungsergebnissen herausgestellt werden?
PL 11 – Tropp (2011).
A summary of research findings on the effects of intergroup contact: Testimony prepared for the Minnesota Education Commission Task Force on integrated schools.
Miller - Welche Begriffe gibt es?
PL Miller (2017).
The practice of program evaluation in community psychology: Intersections and opportunities for stimulating social change.
Salas - Training: Was unterstützt Transfer?
identisch mit AF
PL Salas, Tannenbaum, Kraiger & Smith-Jentsch (2012.
The science of training and development in organizations: What matters in practice.
Kennzeichen partizipativer Forschungsprojekte
PL Lykes (2017).
Community-based and participatory action research: Community psychology collaborations within and across borders.
Beelmann - Developmental Crime Prevention
PL Beelmann (2012).
The scientific foundation of prevention: The status quo and future challenges for developmental crime prevention.
Mixed-Methods-Designs
PL Campbell, Shaw & Gregory (2017)
Giving voice – and the numbers, too: Mixed methods research in community psychology
Was bezeichnet nach Campbell, Shaw und Gregory (2017) den Begriff Triangulation?
PL Campbell, Shaw & Gregory (2017)
Giving voice – and the numbers, too: Mixed methods research in community psychology
Welcher der folgenden Aussagen zum Communities that Care Ansatz (CTC) , Fagan 2009 treffen zu?
PL Fagan, Hanson, Hawkins & Arthur (2009).
Translational research in action: Implementation of the communities that care prevention system in 12 communities.
Ideologie
PL/Gastvortrag – Dr. Oriane Sarrasin (Universität Lausanne):
Gastvortrag zum Thema "Ideological climates and anti-immigrant prejudice“
Netzwerk + GIS
PL Cardazone, Sy, Chik & Corlew (2014).
Mapping one strong 'Ohana: Using network analysis and GIS to enhance the effectiveness of a statewide coalition to prevent child abuse and neglect.
Prejudice reduction model - psychologische Prozesse
PL Dixon, Levine, Reicher & Durrheim (2012).
Beyond prejudice: Are negative evaluations the problem and is getting us to like one another more the solution?
Prilleltensky - Werte und Bedeutung
identische AF
PL Prilleltensky (2001).
Value-based praxis in community psychology: Moving toward social justice and social action.
Empowerment
PL Keys, McConnell, Motley, Liao & McAuliff (2017).
The what, the how, and the who of empowerment: Reflections on an intellectual history
Welche Kriterien nach Cameron und Turner (2010)
Evaluationen von Bildungsprogrammen erfüllen?
PL Cameron & Turner (2010).
The application of diversity-based interventions to policy and practice.
Chen, Auswirkungen von SES auf Gesundheit
PL Chen (2012).
Protective factors for health among low-socioeconomic-status individuals.
Umgang mit SES nach Chen 2012 (Shift & Persist)
neue Frage - Strategien für Menschen mit geringen SES
PL Chen (2012).
Protective factors for health among low-socioeconomic-status individuals.
Susanne Pustloff
identisch mit AF
PL Stahlberg, Dickenberger & Szilli (2009).
Geschlechterdiskriminierung.
Konventionsflüchtlinge: Welche der nachfolgenden Aspekte bzw. Fluchtgründe kennzeichnen laut Esser et al (2017) sogenannte Konventionsflüchtlinge?
PL Esses, Hamilton & Gaucher (2017).
The global refugee crisis: Empirical evidence and policy implications for improving public attitudes and facilitating refugee resettlement.
-
- 1 / 34
-