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Flashcards 336
Language Deutsch
Category Physics
Level Other
Created / Updated 16.05.2015 / 22.07.2020
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Wieso Flaps ? und wie macht man das?

gleichen Aufrieb bei kleinen Speeds Start und Landungsdistanz verkürzen Lowering min. Speeds

1. CL: vergrössern = weniger symmetrisch => Mehr Auftrieb

2. Sw: Fläche vergrössern => Flaps

3. Grenzschicht beeinflussen

VS1G \({2 W \over CL * Fläche* Dichte}\)

The fundamental difference between the aerodynamic characteristics of two and three-dimensional flow is that, in a three-dimensional flow about a wing:

A spanwise component exists in addition to the chordwise speed component. ==>The span-wise flow on an unswept wing is from the: Lower to the upper surface via the wing tip

Boundary layer ?

d= 1-4 cm => Die Schicht, in der die Luft noch nicht die Umgebung V hat => Unterste Schicht klebt an der Grenzschicht v = 0==> gegen oben wir die Luft immer schneller bis sie die gleiche V hat wie die Umgebung Luft

 Assuming standard atmospheric conditions, in order to generate the same amount of lift as altitude is increased, an aeroplane must be flown at: TAS and AOA

A higher TAS for any given AoA.

Die verschiedenen Flaps ? was passier?

1.) Plain Flaps

2.) slotted Flaps (kleine Öffnung oben, unten grosse => Venturi => dy. Druck wird grösser => Energy dem Bonndry zugefügt )

3. Split Flap: Strömung oberhalb wir nicht beeinflusst => Nur unten = Hohen Widerstand

4. Fowler Flaps (Split and Flap => Fläche wird vergrösser + Energie der Oberfläche hinzugefügt + Wölbung) 

=> CL wird erhöht => v kann ich veringern = Induzierter Wiederstand wird grösser, da wir links von VMD sind 

==> L = \( {1 \over 2} * v^2 * Dichte * Sw * Cl = D= {1 \over 2} * v^2 * Dichte * Sw * CD\)

To fly at a given IAS, the thrust required at altitude

Will be the same as at sea level, but will require the throttle to be advanced.

Assuming constant IAS, when an AC leaves ground effect: ==> effective AoA ?

The effective AoA decreases.

Flaps passiert was ?

Cl Max erhöht sich nur leicht mit den Flaps => grosser Gleitwinkel => Strecke die ich zurücklege wird kleiner, Gleiteigenschaften werden verschlechtert =>= Deshalb Slats

Which one of the following statements about the lift to drag ratio in straight and lever flight is correct?

Slats: 2 Arten und was machen sie? 

1. Leading Edge Slats => Auch Venturieffect 2. Krüger Flaps ==> Grösser Anstellwinkel und grösseren Einfluss auf CL max

Floating due to ground effect during an approach to land will occure:

When the height is less than half of the length of the wing span above the surface

Ground + FLight spoilers zusammen ? was machen sie 

Multifunction spoilers => Decrease Cl => Drag wird erhöht und das Flugzeug wird auf den Boden gedrückt

Airspeed stability ? und die 2 Arten 

Böe und Flieger hat bestreben zurückzukehren => geht zurück bis DRAG = Thurst

1. Speed stability: rechts VMD => Durch Böhe beschleunigt und kehr dann wieder zurück

2. Steep instability: links VMD => Durch Böe abgebremst => Drag wird grösser => V nimmt noch weiter ab 

=> Landeanflug: Linken Bereich => Links von VMD => speed instability = Backside of the Drag curve 

The induced drag coefficient, CDi is proportional with:

cl^2

Which statement about an aeroplane entering ground effect is correct?

1. The downwash angle decreases.

2. The induced AoA decreases.

1 and 2 are correct

Wo macht man normal and reversed command ? 

Normal Command: right of VMD =>  1. Höhe mit Stick  2. Speed mit Thrust 

Reversed Command: left of VMD => 1. Höhe mit Thrust 2. Speed mit STick

the undercarriage

the landing gear

Reversed Command speed veringerung Ablauf?

Reversed Command = links von VMD 

1. Increase AOA: mehr Wiederstand + mehr CL

2. Schub rausnhemen, da ich nicht Steige

3. As soon as new speed, thrust has to be increased in order to avoid a durther deceleration 

When the undercarriage is lowered in flight: form or induced drag? pitching moment?

 

Form drag will increase and the AC nose down pitching moment will increase.

Unterschied statische und dynamische Stabilität ? 

statische Stabilität: allerste Reaktion without pilot interference => Initial tendency

2. dynamische Stabilität: über die Zeit

The purpos of streamlining is:

To reduce form drag.

Hohe Stabilität?

schwere contrability => 6 Kräfte: 3x Kräfte: F=mxa 3x Momente: M=Fxs

The parameters that can be read from the "parabolic polar" curve of an aeroplane are the:

The min. glide angle and the parasite drag coefficient.

Statische Längsstabilität ? Wo greift der Lift an ? 

Bewegung in x und z ==> Summe aller Kräfte muss 0 sein ==> Beim Neutralpunk (Cp) => Bewirkt ein Dickmoment (unabhängig vom Anstellwinkel) = Aerodynamic centre

The minimum drag speed (TAS): => with higher altitude 

Increases with increasing altitude.

Was muss 0 sein, dass es kein Nickmoment gibt?

Delta Moment = 0 = \( = - Delta Lw * a - Delta Lt * (t+a) = 0 = static Längsstabilität \)

=> Durch Böe Anstellwinkel entgegenwirken 

What action is necessary to make an aircraft turn?

Change the direction of lift.

Wo muss der CG sein?

Centre of Gravity muss Forward of the Neutral point (CP) sein, Nicht zu weit vorne => Dann zu stabil

 The angle of climb of an aircraft is proportional to ___________ and ___________ as weight increases.

MAC?

Mean Aerodynamic Chord: theoretischer Flügel, der das selbe verhalten hat, wie der Flügel => Same Fläche, Lift und Nickmoment= Around 25% => Nicht das selbe wie geometrisch Chord

The speed for minimum sink rate in a glide, compared to the speed for maximum distance VIMD is:

Forward CG ?

Aft CG?

Forward: High long. stability, low maneuvering Aft CG: low longitudinal stability => Increased agility ==> CG must be forward of the Neutral Point (Cp)

Which is the coefficient for minimum glide angle?

Dynamic Stability

Must be statisch stabil

The lift coefficient (CL) of an aeroplane in steady horizontal flight is 0.42. An increase in angle of attack of 1 degree increases CL by 0.1. A vertical up gust instantly changes the angle of attack by 3 degrees. The load factor will be:

1.71

Anstellwinkelschwingung

A verändert => Höhe => Cp wandert hin und her => Schaufelt sich auf ==> Schwingung auf const Höhe ==> Sein lassen als Pilotsonst nur noch schlimmer Dauer: Max. 3 sec

Wenn die Anstellwinkelschwngung und der Pilot funkt drein => Nur noch schlimmer => Wie heisst das ?

Pilot Induced Oscillations (PIO)

With the CG on the aft limit, compared to the forward limit, the wing lift required for level flight will be:

less

During a climbing turn to the right, the: AOA of the left wing?

angle of attack of the left wing is larger than the angle of attack of the right wing.

Phugoid Mode 

Oscillation about the lateral => very slow and small change of the lateral position => 20s - 5 min => bis über 30 NM